سفر معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به استان سمنان برای دیدار با جامعه هدف

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفری یک روزه پیرو نشست های صمیمی در ۵۰۰ محله هدف در قالب رویداد ظرفیت سازی اجتماعی در شهرستان گرمسار با جامعه هدف دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در برنامه نشست صمیمی در محلات هدف سازمان بهزیستی کشور در روستای کرند شهرستان گرمسار حضور یافتند.


بر اساس این گزارش، رئیس سازمان بهزیستی کشور با همراهی محمود منطقی مدیر کل بهزیستی استان سمنان و اعضای شورای معاونین بهزیستی استان معاون فرماندار، شهردار، بخشدار مرکزی،روسای ادارات زیر مجموعه وزارت رفاه در شهرستان مدیران دستگاههای اجرایی،شهرستان گرمسار با حضور در روستای کرند شهرستان گرمسار در برنامه نشست صمیمی در محلات هدف سازمان بهزیستی کشور حضور یافتند و از نزدیک و چهره به چهره با جامعه هدف بهزیستی دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست معاون وزیر با بیان اینکه استان سمنان، بیست و هشتمین استانی است که در راستای اجرای طرح نشست صمیمی در ۵۰۰ محله کم برخوردار به آن سفر کرده‌ است خاطر نشان کردند: خداوند متعال را شاکر هستیم که فرصتی مغتنم برای خدمت گزاری به مردم از باب تکافل اجتماعی در اختیار ما قرار داد. سازمان بهزیستی یک سازمان متکثر از فعالیت های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری است که از قبل از تولد تا دوره سالمندی با مردم و در کنار آنها ارائه خدمات متنوعی دارد. در راستای ظرفیت‌سازی اجتماعی سازمان بهزیستی برای دومین بار در کشور، طرح ملی نشست صمیمی در محلات کم برخوردار را اجرا می‌کند که در فاز نخست در سال گذشته این طرح در یک صد نقطه کشور اجرا و بیش از ۱۴ هزار نفر در این طرح در نقاط هدف و کم برخوردار دیده شدند و در سال جاری در ۵۰۰ محله برنامه ریزی و در حال اجرا است که تا کنون ۴۳ هزار و ۹۰۰ نفر در مجموع استان ها و شهرستان های هدف دیده شدند.

وی یکی از اهداف اجرای طرح نشست صمیمی در ۵۰۰ محله را، هم افزایی، هم‌سویی استراتژیک و هم‌راستایی دستگاه‌ها، نهادها و گروه‌های مردم پایه با سازمان بهزیستی دانستند و تاکید کردند: به‌منظور حفظ کرامت جامعه هدف و ارتباط مستقیم و بی‌واسطه آنها با مسئولین رویکرد حل مسئله و ظرفیت سازی اجتماعی این نشست‌ها در محلات کم برخوردار، نقاط محروم درحال اجرا است و به مطالبات و خواسته‌های مددجویان رسیدگی می‌شود. امروز تعداد بیشماری از عزیزان تحت پوشش بهزیستی از جمله افراد دارای معلولیت، بانوان سرپرست خانوار و...به این میز خدمت هوشمند مراجعه کردند و همکاران خدوم و  پرتلاش سازمان بهزیستی درحال رسیدگی و پاسخگویی هستند. منابع مالی برای این میز در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم روان‌سازی خدمت و خدمت برخط را در این فضا برای مردم شریف داشته باشیم.

علی محمد قادری ضمن تشکر از همه آنها که در پیشبرد اهداف این سازمان نقشی ایفا کرده اند، افزودند: سازمان بهزیستی کشور طی سه سال اخیر پروژه های متفاوتی اجرا کرد و در سال ۱۴۰۲، در جشنواره شهید رجائی به عنوان دستگاه برتر در حوزه اشتغال معرفی شد.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه مسکن اذعان داشتند: بر اساس آمار در طی ۱۸ سال تسهیلگری سازمان بهزیستی کشور در حوزه مسکن، ۱۴۲ هزار واحد مسکن ایجاد شد. سازمان بهزیستی با اعلام رسمی از ساخت قطعی بیش از ۵۰ هزار واحد در هفته بهزیستی سال جاری خبر داد که این آمار با رشد ۳۰ درصدی طی سه سال در مقایسه با ۱۸ سال عدد قابل توجهی است، همچنین ۴۵ هزار واحد مسکونی از مرحله فونداسیون تا مرحله تحویل آماده است که این آمار نشان از جهشی بزرگ دارد.

در این نشست که مدیران اجرایی دستگاه‌های مختلف استان نیز حضور داشتند مددجویان درخواست های خود را با رئیس سازمان بهزیستی کشور در میان گذاشته و دستورات و ارجاعات لازم از سوی وی برای حل و فصل این مشکلات و خواسته‌ها صادر شد.

گفتنی است در این برنامه که همزمان در ۸ محله در استان و شهرستان های تابعه در حال اجرا بود، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور طی ارتباط از طریق ویدئو کنفرانس شنوای مشکلات مددجویان نیز بودند.

کد خبر 114777

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد